torstai 3. toukokuuta 2012

The Story of the Impossible

Heii, 


toivottavasti teillä oli kiva vappu. Mulla on ikävä niitä oikeita vapun vietto-aikoja, koska  täällä vappua ei todellakaan juhlita samalla tavalla kun Suomessa. Täällä on kymmenkunta mielenosoitusta ympäri Pariisia ja ei muuta. Nyt kun oli tosi hyvä sää, kaikki pariisilaiset (ja turistit of course!) oli koko päivän ulkona. Ja me käveltiin Darian kaa Pariisin yhdestä päästä toiseen. Oli aika fiksu päätös kyllä.


Maanantaina multa otettiin vihdoin kipsi pois. Mun jalka oli laihtunut enkä enää osannut oikein kävellä, ja enhän mä vieläkään pysty kävelee ilman tota ihme tukea. Ja nyt käyn kiné:llä (olisko fysioterapeutti suomeksi?) ton jalan takia ja eilen mä olin ihan järkyttynyt sen jälkeen mitä näin. Se oli oikeesti kauheeta, kun ennen mua, siellä oli yksi nainen jonka mä tunnen. Se oli ennen töissä siinä sairaalassa ja mä oon taas käynyt siellä useamman kerran näiden viime vuosien aikana. Mutta nyt kuitenkin, se nainen tuli puhuu mulle, mut mä en ymmärtänyt sen puheesta mitään paitsi et se oli ajanut kolarin ja ollut sairaalassa kolme kuukautta. Nyt sille oli tehty tekojalat ja mä tuijoitin sitä kun se yritti kävellä niillä muttei vaa pystynyt ja se itki ja mä olin siinä avuttomana enkä tiennyt miten voisin auttaa. Se oli järkyttävää. Mä olin vielä illalla shokissa ja olen edelleen. Ei tollaista saisi nähdä!  Huuh olisitte nähny sen! Mä aloin miettii et miten onnekkaassa asemassa me oikein ollaan (ei kaikki tietenkin, mutta suurin osa). Meillä on kaksi jalkaa jotka toimii ja meidän puheesta saa selvää. Mä toivon ettei kukaan ikinä joudu olemaan samassa tilanteessa ku se nainen. Olkaa kiitollisia siitä mitä teillä on, älkää miettikö sitä mitä voisi saada. 
Anteeksi, tuli vähän erilainen postaus kuin yleensä, mutta miettikää tota. Te ette varmaan edes kuvittele miltä se nainen näytti.... 


Asiasta toiseen. Meillä loppui eilen kahden ja puolen viikon loma. Se oli sitten viimeinen ennen kesälomaa, joka alkaa mulla siis 16.heinäkuuta... Vaikka alussa, musta tuntui että tää koko loma olis ollut perseestä, se kääntyikin parempaan suuntaan ja en kadu yhtään mun tekemisiä :)
Mulla olisi vaikka kuinka paljon kuvia, mutta lisään ne joku toinen kerta. 
Nyt pakkaamaan Amsterdamiin! 


MARIA

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti